A nyár boldog napjai hamar tovaszálltak, s megint eljött a
szeptember, s mi megkezdtük az 1961/62. tanévet. Kis változás most is történt:
Bertalan Sándor kollégánk bekerült a Művelődési osztályhoz, s új nevelők jöttek:
Mándli Antal, Horváth Béláné és dr. Horváth Ferencné, Kandler Angéla, Ernyei
Mária és Kapás Ilona gyakorlóévesek szept. l-től dec. 20-ig voltak iskolánknál.
Ugyancsak nálunk töltötte szakmai gyakorlatidejét Honti Györgyi levelezős
hallgató okt. l-től dec. közepéig. Év közben is volt változás: dr. Vártok
Jenőné október elején anyasági szabadságra ment, helyettesítését magunk között
oldottuk meg. Január 1-től június 30-ig Koltai Jenőné szerződéses viszonyban
tanított az alsó tagozatban.
Ennek az évnek a fő feladatai a következők voltak: a politikai
tájékozódás segítése. a 4. számú módszertani levélben foglaltak megvalósítása
/Küzdelem a túlterhelés ellen. - A tantervi követelmények pontos ismerete. - A
dolgozatok. röpdolgozatok írásának szabályozása. - A helyes óravázlat. – Élményszerű
óravezetés stb./ a szervezett munkára
nevelés, jó osztályközösségek kialakítása. A felnőttoktatás megszervezése.
6 szakkör indult iskolánkban. A táncosok vezetője most is
Vadnay Ilona lett, Pongrácz Istvánné magyar irodalmi és kézimunka szakkört
szervezett, Pálffy Antalné pedig rajz és biológiai szakkört. Az ifjú rádiósok
Illés Károly vezetésével tevékenykedtek.
A nevelői munka összehangolására két munkaközösség alakult.
Az alsósok vezetője Karáth Lászlóné, a felsősöké dr. Pászthy Ottóné lett. A
nevelői továbbképzést szolgálták a nevelési értekezletek is. Az októberi témája
a közösségi nevelés volt, a decemberié pedig a tanulók aktivizálása.
November 22-én tartottuk az 1/ 4 évi ellenőrző értekezletet.
Itt újból felmerült a nagy gondot adó cigánytanulók iskolába járásának
problémája. Az 1. osztály munkáját különösen nehezítették a minduntalan otthon
maradó s amúgy is erősen túlkoros cigánygyerekek. Az 1. osztály létszáma pedig
nagyon magas volt: 49. Ezen az értekezleten rovót kapott 18 tanuló, intőt 66,
figyelmeztetőt 23, dicséretet 22.
Az I. negyedév úttörőmunkája kiemelkedően jó volt. Az őszi
mezőgazdasági munkákból, a kukoricatörésből tanulóink derekasan kivették
részüket. Nívósak voltak irodalmi és mesedélutánjaik, s politikai, történelmi
ismereteiket gazdagították a veteránokkal szervezett találkozások.
A félévi munkát január 3l-én értékeltük. 23 tanuló bukott
meg.
Az április 16-i 3/4 évi értekezleten rovót kapott 14 tanuló.
intőt 43, figyelmeztetőt 38, dicséretet 37.
Érdemes megnézni. mennyire észrevehető a javulás. Az év végi
magatartási átlag 4.64 volt. a tanulmányi eredmény pedig 3,51. 7 tanuló bukott
meg, kitűnő lett 22. A
tanulólétszám 455 volt.
Sikeresen vizsgáztak a Takarógyár 8. osztályos dolgozók
iskolásai is.
Az évi társadalmi munka értéke 11447 Ft volt. A tanulók
által takarékbélyegben megtakarított összeg 25140 Ft .
/55 Ft-os tanulói átlag/. Az ifjúsági könyvtár állománya év
végén 695, a
nevelőié pedig 996 kötet.
Ebben az évben egy igen szép mozgalom indult el iskolánkban
a szülők körében. Az „1 nap az iskoláért” mozgalom. Már nevében is kifejezésre
jut a szülők lelkesedése, az iskolának segíteni - akarása, ami annyi sok-sok
éven át megmutatkozott, s annyiszor adott erőt, biztatást a mindig mostoha
körülmények között dolgozó kartársaknak.
A tanév problémái közül az évzáró értekezleten részletesebben
foglalkoztunk a gyakorlati oktatás kérdésével. Eddig nálunk nem volt
politechnikai oktatás, pedig egyre égetőbb a szükségessége. Sajnos a tárgyi
nehézségek, terem, műhelyhiány, szakos nevelő hiánya nehezítő körülmények.
Felmerült a koedukáció kérdése is. A nevelők többsége a
vegyes osztályok mellett foglalt állást.
Ebben az évben a korábbiaknál rosszabb szakos ellátottsággal
dolgoztunk. A kémiát és a testnevelést nem szakos nevelő tanította, a számtan,
történelem és rajz órák egy részét ugyancsak. Ennek ellenére az évet
eredménnyel zártuk. Jól jött mindnyájunknak a nyári pihenés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése